Liberal Konsey

10.16.2005

tutarsızlıklar tutarlısı

Sinekten yağ çıkarma uzmanı sevgili dostum alper,yahu nerden nereyi bağlıyorsun,hoşluk olsun diye hiçbir kast içermeden o mini-anektodu koydum yazıya...Popper'in onu kastettiğine dair bişey dermiyim...hiçbir zaman emin olamayacağımız ve sürekli açık olmamız gerektiği...e benimde dediğim bu...tutarlılık karşıtı olurmuyum...Kant da aklın mı karşıtıydı...hayır,salt-aklın karşıtıydı yada süperzeka bir çeviriyle arı-us...bende hep başına ya salt ya sıkı diye ilave ettim...Emerson'unda fanı manı değilim..asla bi thoreau değildir...Sonra hakkaten "dinime küfreden bayi müselman olsa" diye eski halk tabiri vardır...ben tutarlılık bakımından çok titizimdir,çifte standrttan nefret ederim ve bunu kişisel-lifestyle bağlama kadar oturturum ve karşımdakine de böyle kışkırtıcı sorular sorarım..benim bahsettiğim bir mantığa saplanan,orda kalan ve senin dediğin gibi kesmeyen de kesmeyen gidebildiği kadar giden kafadır...ki genelde gidemez bu kafa...kendi içinde tutarsızlıklara düşer,o bunu daha fanatikleştirir falan...sol,milliyetçi ve islamcı cenahta bunun örnekleri çok...ben zihniyet boyutunda konuşuyorum...argümanlar o zihniyet içinden anlaşılabilir şeylerdir..zihniyeti es geçip,ne diyo bu adam doğru mu yanlış mı demekten asla yana değilim...tüm emek ziyan olur,zebil olur bence...senle burda anlaşamıyoruz..

Ben pragmatizmden de nefret ederim,senle beşiktaştayken sana söyledim "true believers" kitabını dava-adamı tipine karşı pragmatik-adama çok fazla prim veren klasik amerikan kafasını yansıttığını...ben ondanda rahatsız olan biriyim,yani senin gibi bende pratikçileri sevmem:) ama işte bir denge bulmak,sıhhatli bir sırat'el müstakıim noktasına gelmek bunun için önemli...Senin taptığını belirttiğin din itidal,ihtiyat,temkin,denge ve ortayol üzerine veciz enfes sözlerle dolu bir din..Bu islam teolojisinin merkezi özelliği gibi birşey,sünnet'e de yansımış gerçekten benimde kafamda klasik bir islam alimi deyince itidalli,sükunet ve edeb sahibi,dengeli ve sıhhatli(sıhhat bile islamic-wisdom içeren bir kavram gibi gelir bana ve çok severim)bugünün tabiriyle cool bir bilge-adam tipi canlanır...özellikle istanbul kültürünün bu damıtılmış insan tiplerine örneklerini görür,okur ve çok benimserim..benim dünyamı bir yana bırakalım,mutedil ve denge unsurunun islam kadar vurgulandığı bir din yok..bu çok sarih...

Söylemiyim diyordum ama tutarlılık övgüsü yapan sen,temel noktalarda bile inanılmaz tutarsız birisin...o gün dediğin felaket-ötesi bir laftı...Her bilim felsefeden kopmalı,kendi içinde anlamlı bir bütün haline gelmeli,kadim alimler hep mütehassıs oldukları ilimleri bir tevhidi bir filozofik tablonun içine yerleştirmişler,bu gayrette olmuşlar...Bilim bundan kopmalı,hatta koptukça bilim olur...Çok çok açık biçimde bu kadar net pozitivist-modernist ve o ölçüde anti-sacred ve gayri-islami bir düşünce olamaz...ve burda demokrat değilim,bunun tartışmasını bile hiç yapma...bilirkişi uygulamasına gidelim,doğan yada atilla hoca yazsın...herkes bunu bilir,bence sende farketmişsindir,bir gaf yaptın diyelim geçelim...hepimiz yapıyoruzdur böyle...benim derdim,hah!buldum bağcıyı döveyim derdi değil...bu sende inançların ile bilime bakışın hatta genel zihniyet yapınla ilgili bir re-thinkinge yolaçar ve açmalı diyorum...

Ben hala temel noktaya geldiğimizi düşünüyorum,o da çerçevelediğim noktadır...ha adını koymuşsun koymamışsın..adı olmayıversin...sen de akl-ı selimle bakarsan olaya farkına varacaksın...daha uzatabilirim ama uzatmıyorum...

0 Yorumlarz:

Yorum Gönder

<< Home