Liberal Konsey

11.11.2005

Bir problem-adam olarak Etyen'e giriş...

Baktım da etyenin yarınki yazısı 11 kasım girmiş devreye...etyensiz olmaz abi,tamamen kendi icadı kavramları herkes biliyor ve kullanırmışcasına kullanması dışında etyen önemli ve haysiyetli bi entelektüel...kavram kaşifi,mucidi olmasına itirazım yok...yeni kavram yaratsın,ve bunların kendi tarafından icat edildiğinden hareketle açıklayıcı metinler yazsın,belki ilk yanında olacaklardan biriyim...Birçok kişi "şarlatan" der,ben savunurum...etyen'in kafasına ve gönlüne inanıyorum çünkü...akıl-fetişistleri anlamayabilir ama bu bir duygudur...İnanç...Güven...Aslında o inancında kaynağı yine akıl ve zaman...bunların ikisinin kesişmesiyle oluşmuş güven ve empatiyle-hisdaşlıkla oluşmuş inanç...Her clash'imize rağmen alper'e de inanıyorum mesela...Zaten onun için clash yapıyorum ona karşı...Çok beğendiğim makalesine karşı bişey yazıcam,vakit ayarlıyamıyorum bu ara...

Ama etyen beni şok edercesine hala neoloji yapıyor ve neolojisini kökleşmiş-bilinen kavramlar gibi kullanmaktan,hayali topluluklara referans yapmaktan(demokratlar..?! kim bunlar)çekinmiyor...Demokrat sensin etyen bide seni seven bayramoğlu falan...Bu ımagined community yaratılıp somuta bürünecekse bunlar da kendine "liberal" diyenlerden olacak %90...Ama hala müslümanlık der gibi demokratlık liberaller der gibi demokratlar...Bu bal gibi liberal düşünce geleneği içinde bir koldur...hemde belki en güçlü kol...hume,kant..bu yüzyılda da en başta ısıah berlin sonra yenilerden john gray...Tabi etyenin kendine mahsus yorumları da var...Ama dikkat ben etyen'e şahıs olarak inanıyorum yoksa bu gazete metinleriyle kalıcı bişey olamaz...ideolojiler ve modernite,zihniyet yapıları ve değişim'deki bazı metinler müstesna(ki onlarda yetersiz)

Şu şart,Etyen ingilizce yazacak dipnot vermese bile sık alıntı yapacak,somut alıntı,farazi konuşmayacak...Somut liberal geleneği teşrih masasına yatıracak..kendi icadı kavramları,bilinen şeylermiş gibi kullanmayacak...Sonrasında zaten tartışma sağlıklı zemine oturur...Yoksa atilla hoca usul-metod yönünde dedikleriyle sonuna kadar haklı...Benim alper'e karşı haklı olduğum gibi:)

O gün masada anlaştıydık...alper etyen,rasimozan atilla...Birebir analoji...

Mustafa Kemal'in vefatını saygıyla anar,size sevgilerimi sunarım aziz efkar-ı hürriyetperveran...

0 Yorumlarz:

Yorum Gönder

<< Home